L E S F O S S E S D E P A T E R N A













PER A CONSULTAR: EL REGISTRE CEMENTERIAL DE PATERNA

A continuació us presentem una còpia del registre cementerial de Paterna en PDF. L'original va ser destruït i el que aportem és l'única cosa que hi ha actualmente que va ser còpia reconstruïda posteriorment. Per això, presenta moltes llacunes.

El que si podreu consultar són les dates de les saques i alguns noms, amb fins i tot alguna indicació d'algun trasllat.

Cal tindre en compte que ja han sigut excavades diverses fosses, en concret els números:22-57-73-81-82-91-92-92B-94-100-111-112-113-115-120-127-128.

Finalment, al document també hi ha un estudi amb els noms probables de la fossa 126.

ENLLAÇ AL DOCUMENT: Registre cementerial de Paterna

Fosa 128 DANI PDF.pdf

Història de l'exhumació de la fossa 128, escrit per l'actual president de l'associació de víctimes, Daniel Galàn

Foto: Exhumació de la fossa 128 a càrrec d'Arqueoantro

Testimoni d'Aurora Mañez Villa, neta d'un repressaliat de la fossa 115

Soy Aurora Mañez Villa, presidenta de la asociación de familiares de la fosa 115 y nieta de Manuel Villa Ouviña. El dia 1 de Abril del año 2019, después de dos años de constituida la Asociación, dieron comienzo las tareas de exhumación de la fosa 115, trabajo que realizaría la empresa ArqueoAntro con ayuda de una subvención de la Excma. Diputación de Valencia.

Para dicho acto contamos con la presencia de la diputada de Memoria Rosa Pérez, del director del departamento, Paco Sanchis y del asesor en temas de memoria de la diputación, Matias Alonso, así como también acudió el hoy vicepresidente del Gobierno Pablo Iglesias Turrión en calidad de víctima, pues un tio-abuelo suyo está en esta fosa. Los trabajos se prolongarían por espacio de tres meses durante los cuales vieron la luz 144 restos. Ni que decir tiene que tanto en el acto de inicio de los trabajos como el de finalización estuvimos acompañados por las familias de las victimas y arropados por entidades memorialistas.

MAESTRO VILLA 115.pdf